גלריה: כינוס היסוד של 'ועידת הרבנים של אמריקה הלטינית'

אבי יעקב No Comments on גלריה: כינוס היסוד של 'ועידת הרבנים של אמריקה הלטינית'

בארגנטינה נערך כינוס היסוד של 'ועידת הרבנים של אמריקה הלטינית' בהשתתפות הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, חברי בית הדין הרבני הגדול של 'ועידת רבני אירופה ועשרות רבנים מהקהילות היהודיות, שהגיעו מתשע מדינות שונות מאמריקה הלטינית

צילום: פביאן מתיאצי
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במפגן אחדות מרשים במעמד הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, הגאון רבי אליעזר וולף, רב ואב"ד אמסטרדם וחבר בית הדין הרבני הגדול של 'ועידת רבני אירופה', רבה של בת ים הרה"ג רבי אליהו בר שלום, עשרות רבנים מהקהילות היהודיות, שהגיעו מתשע מדינות שונות מאמריקה הלטינית, הרב איתן אקשטיין, מנכ"ל ומייסד 'רטורנו' ואישי ציבור ודיפלומטים מרחבי העולם התקיים כינוס היסוד של ועידת הרבנים של אמריקה הלטינית.

בטקס החגיגי שהתקיים בבואנוס איירס שבארגנטינה נחתמה המגילה ליסודה. ועידת הרבנים תכלול את הרבנים וראשי הקהילות היהודיות מארגנטינה, ברזיל, מקסיקו, קולומביה, ונצואלה, פנמה, פרו, צ'ילה אורגוואי ואקוודור.

ועידת הרבנים של אמריקה הלטינית' תדון בנושאים הלכתיים לקהילות היהודיות באמריקה הלטינית ותשמש גם כגורם הדואג לשמירה על זכויותיהם של הקהילות היהודיות במדינה וביניהם שמירה על חופש הדת, חיזוק המסורת בקרב קהילות יהודיות קטנות ומרוחקות ומאבק באנטישמיות. הועידה תחל את פעילותה ותקיים כנסים ומפגשים של ראשי רבני הקהילות בכל פעם במדינה חברה אחרת באמריקה הלטינית.

הגר"ד לאו אמר בכינוס כי "ביום ט"ו באב כבר מתחילים לברך כתיבה בחתימה טובה. אנו מתוכננים לראש השנה ובראש השנה תיקן רבי אבהו שכאשר יש ספק בשברים האם זה נעשה בצורה של שברים תרועה, תיקן רב אבהו שתהיה אחידות כדי שלא תראה חלילה תורה כשתי תורות ותיקן לנו את התקנה של תשר"ת, תש"ת תר"ת. המחויבות שלנו להגדיל כבוד שמיים היא לוודא שלא תיראה חלילה התורה כשתי תורות. ייסוד ועידה רבני אמריקה הלטינית בתאריך שכזה כל כך חשוב ומשמעותי כי הוא בעצם אומר שהתורה בכל אמריקה הלטינית היא תורה אחת, שתהיה שמחוברת לארגוני הרבנים בעולם, לרבנות הראשית בישראל, זו ועידה שתגדיל כבוד שמיים וגם תחתן כוח למקומות מרוחקים, ויהוו חלק מכלל הרבנים בכלל העולם כולו ובכך ועידת הרבנים של אמריקה הלטינית תוכל לשמר את מעמד היהדות בצורה טובה יותר. התורה בכל אמריקה הלטינית תהיה תורה אחת".

נשיא 'ועידת רבני אירופה', הגאון רבי פנחס גולדשמידט אמר כי: "לפני כשנה פעלנו להקמת חטיבה בינלאומית בתוך הועידה המרכזת בתוכה גם את חברי הקהילות היהודיות באמריקה הלטינית. אני מברך על ההחלטה שלהם להקים את ועידת הרבנים של אמריקה הלטינית. זהו נדבך נוסף וצעד חשוב שיאחד בין הקהילות השונות ביבשת ויחזק את המסורת היהודית במדינות הללו. נמשיך להעניק רשת תמיכה לקהילות היהודיות, למען חיזוק מסורת ישראל ושמירה על זכויותיהם ברחבי העולם".

יוזם ומייסד הועידה הרב אליהו המרה, מרבני ארגון 'אמיה', נשיא ועד הקהילות בארגנטינה וחבר בחטיבה הבינלאומית של 'ועידת רבני אירופה' אמר כי: "הקמת ועידת הרבנים של אמריקה הלטינית היא נחוצה ורלוונטית לאור הגידול המשמעותי בכמות חברי הקהילות היהודיות שומרי המצוות. הקמת הועידה תסייע באתגרים ובתרחישים עימם צריכות להתמודד הקהילות לאחר מגיפת הקורונה. אנו שמחים לקבל את ברכתם של גדולי הרבנים בישראל ויבשת אירופה ומביעים נכונות לשתף פעולה למען השגת היעדים הנדרשים".



0 תגובות